Andra dagen i Lule

 
Jag ska till Stockholm i två vändor under december så jag delar upp flytten i tre delar. Igår gick alltså första lasset till Luleå.
Josefine kom och hämtade mig för att köra jobbgrejer till salongen sen bar det av hemåt för att möta upp två övertrötta killar som varit ivriga att träffa stockholmstjejen. Dem presenterade sig som Adrian den bästa och Charlie Kalsong.
Jag bor hos chefen och hennes man tills dess att jag får tillgång till eget boende. Som det ser ut nu har jag två möjligheter:
- Inneboende i ett litet kollektiv som drivs av en 30årig kvinna som jobbar som journalist, hon är homosexuell, vegetarian och gillar att umgås med fina människor. 20 min med buss till jobbet, 2200kr i hyra.
- Topprenoverad etta på 27kvm, fullt möblerad, 5 min gångavstånd till jobbet, 3000 kr i hyra.

Jag hade i princip bestämt mig för kollektivet men det verkar bli lägenheten ändå. Vi får se hur det blir, det kommer uppdatering.

Idag har jag haft min första riktiga arbetsdag på salongen. Jag har packat upp alla mina saker, ställt iordning min arbetsplats. Samt rengjort, sorterat och organiserat alla geléer. Måånga nummer och burkar.

Och ikväll har jag suttit lite barnvakt åt busfröna, bara någon timme för sovrutiner och läggdags.
Lagom till dem små somnat dök dem här två stora busfröna upp utanför fönstret. Så himla söta tillsammans, snälla, givmilda och roliga. Jag stormtrivs!

Kram så länge


Kommentarer
världens bästa mamma

Men hä verka ju gå som smort :-)
Du

2012-11-28 @ 18:14:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0