Första mötet

Hur fick jag idén att flytta till Luleå?
 
Josefine och hennes företag Beauty by Jowa hörde jag talas om första gången när jag gick min utbildning i september 2011.
Ett år senare i september 2012 efterlyste Josse en modell på en stor nagelgrupp på Facebook. Hon skulle på kurs i stockholm och sökte ett visst utseende på naglar som jag uppfyllde. Så träffades vi på kursen och pratade allmänt om livet och jobb. Hon berättade att hon ville anställa och jag gillade hennes driv och vision.
 
Bilder från min första vecka i Luleå (Klicka för större bild)

Jag gick hem och funderade, tänkte varför inte?! Jag kände sen innan att jag var redo för något nytt. Jag var öppen för förslag och att hade precis ställt mig in på att om jag hittar ett jobb, som verkligen tilltalar mig, är jag redo att flytta.

Två dagar senare bestämde vi att jag skulle komma upp på arbetsprov och känna av stan. Sen dess fanns bara en sak i mitt huvud, Luleå! Väl där några veckor senare trivdes jag som fisken i vattnet. Jag bodde hemma hos Josefine och hennes man Robert. Tankar, värderingar, företagsplaner stämde överens, dessutom är dem fantastiskt härliga männsikor. Det kändes rätt från början både för mig och vad jag har förstått, för Josse också. Även om vi var väldigt försiktiga med att ta ut något i förskott.

Veckan gick snabbt och vi kom fram till att ju snabbare jag kunde börja jobba desto bättre, så jag blev bara i Stockholm i två veckor sen var det dags att flytta till Norrland.
 
 
Många frågar, vad är det för fel på Stockholm?
Det är inge fel på Stockholm, hade Josefine bott i huvudstaden hade jag tagit jobbet där.

Finns det inte lika bra jobb i Stockholm?
Mja, inget som jag vet om. I den här branschen jobbar man oftast som egen företagare och mer eller mindre utan kollegor. Det som lockade var att bli anställd, utbildningen och utvecklingen jag får av Josse. Och! att få vara med att starta salong, det ska bli grymt spännande!


Här är jag nu och trivs fortfarande lika bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0