Helgen

Så har hela helgen gått. Första lediga tiden i Lule.
I fredags var det fest. Adrian skulle iväg på ett "riktigt" disco och då ville Charlie ha hemma disco med "dricka i skål". Så jag, Josse och Charlie dansade loss och åt godis hemma.

I lördags så var det då mys framför julkalendern och lite spel på förmiddagen. Sen drog killarna iväg till badhuset medan jag och Josse handlade julklappar och födelsedagspresenter. 
 

Söndagen ägnades åt julpynt, väldigt mysigt. Och mycket pynt, så som jag inte är van vid. Gardiner, kuddfodral, lampor, ljus, änglar och tomtar. Och dessa tomtar! Roberts mamma var tydligen tomtefantast så dem har gått i arv. Dessa ska jämt fördelas mellan busfröna. Så nu har dem 17 tomtar var utspridda i varsitt rum.

Idag har Emelie färgat mitt hår. Jag hade mörkbrunt åt det röda hållet som önskemål men i övrigt fick hon välja. Jag är supernöjd!
 
Annars idag har jag försökt vara lite självständig, eller kanske mer "jag kan själv". Jag hade kund senare än Josse, så jag sa att hon skulle hem och mysa så kunde jag stänga och pröva ta bussen. För det första var det fel i kassan, som löste sig. Sen glömde jag bort (inte så ovanligt) var man stängde av strömmen, ringde för hjälp och tänkte det är bäst jag gör det här nu innan jag glömmer. Grejen var att jag var inte färdig med dagsavslutet när jag slog av strömmen.. 
Äventyret med bussen då! Josse kollade bussarna åt mig, typ dem ända tre som går på hela dagen, så jag visste hur jag skulle ta mig hem, eller nja, vilken buss jag skulle sätta mig på i alla fall. Varken jag eller Josse hade egentligen koll då ingen av oss brukar åka buss i Luleå. Hon sa, du kommer känna igen dig, du hittar. Jag tänkte, jag provar, spännande. Jag hamnade.. någonstans, som i slutändan inte var så långt hemifrån men ingen visste riktigt var jag var. Finaste Josse hittade mig till slut och räddade mig från kylan!
 
Nu är det barnfritt och läggdags, fast näe, turturduvorna springer runt och brottas och pussas men nästan :)
Gonatt!


Kommentarer
Emmeli

låter som en härlig helg, hur går det med lägenheten? blir det ettan?

2012-12-04 @ 11:15:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0