Vad händer i MITT liv?

Ni har fått mycket info om vad som händer runt omkring. Men i mitt liv har det hänt en hel del också.
Jag har inget körkort och det har inte riktigt behövts i Stockholm. Det går ju kollektivtrafik överallt och hela tiden. Jag har även kompisar som har bil och kört runt mig. Dessutom har jag ju bott och jobbat granne med mamma som har bil.
Här uppe är det inte riktigt lika lyxigt, jag har känt behov av bil på ett helt annat sätt. Så har mammsen blitt av med sitt körkort (sorry, att jag outade dig mamma) så nu har vi tävling mellan mig och brorsan. Jag har alltså börjat på körskola med en distraherande snygg lärare. Som jag hört både det ena och andra om (liten stad eller välkänd snubbe, vem vet?). Nu är det teorilektioner sex måndagar framöver och första körlektionen har jag på måndag morgon. Det är två st som äger och driver skolan. Jag har bokat lektioner med den äldre av dem för att inte sitta och tänka på att se snygg ut i alla vinklar när jag ska köra.
 
Så på kvällarna sitter jag och läser körkortsboken och gör tester. Jag har också blivit en sådan som slavar efter tvtider. Jag har till och med gjort ett tvschema! Men, jag vill faktiskt säga att det är för att jag inte ska sitta hela nätterna på salongen också. Sveriges Mästerkock och Mia på Grötö är väl dem två program som jag verkligen inte vill missa men så har vi Fråga Olle, Outsiders och Allt faller.
 
Ytterligare en bild på kyrkan. Jag fotar varje dag, frostkågen är bara finare för varje dag som går.
Åh åh, här om dagen! Blev helt tagen när jag tittade ut genom fönstret på jobbet. Det glittrade precis överallt! Det  var minimala små snöflingor som speglade sig i solens strålar. Inte som att det snöade utan bara låg stilla i luften och blinkade. Häftigt :)


Kommentarer
Allan

Hej Eva!

Jättekul att läsa om allt som händer dig där uppe i Lule! Salong-make-over, körkortsstudier, glittrande kyrkor och allt annat.

Det låter som du har det riktigt bra, det är du väl värd!

Du som gillar vackra vintervyer, ta en tur till Gammelstads Kyrkby en vacker och solig vinterhelg. Det är vackert där och du kommer att hitta många bra fotovinklar. Passa på att kika in i skinnaffären, där kan du köpa varma mössor, vantar och toffflor till dina frusna jobbarkompisar.

http://www.lulea.se/omkyrkstaden/bildspel.4.6ecc774c129d62edb518000907.html

Lycka till med allt, vi ses i Stockholm eller på sommarkollot!!

Kram
Allan

Svar: Ja, ska ta mig en tripp dit, men det skulle vara kul att dela den med någon. Så jag väntar lite :)
Tack för tipset ;)

Kram!
Eva Dalén

2013-01-20 @ 12:08:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0