Barnvakt lite mer ingående

Jag var barnvakt åt Charlie kalsong i lördags. Mannen i huset var iväg med några från Riders och körde scooter i Arvidsjaur. Adrian den bäste var på innebandyturnering och Josse behövde ta hand om hästen.
Innan jag fortsätter måste jag bara säga att jag sitter och lyssnar på You give me fever live med orkester framförd av musikkåren i huset. Dem är mycket duktiga även om dem är något högljudda.
I alla fall. Jag svidade om till mina nya turkosa täckbyxor och busade med kalsongmannen. Vi lekte i inomhuskojan han byggt i vardagsrummet och hade en kiosk. I kiosken köpte jag en biljett till utelek så vi begav oss till utekojan för att spika och såga lite. När vi skulle in igen låste Charlie ut mig, skitkul och lagom elakt tyckte han. Jag låtsades bli sur och satte mig utanför dörren. Han tyckte jag fick skylla mig själv men fick välja på att gå runt huset och bli insläppt bakvägen eller sitta och frysa eftersom låset frusit igen (på 5 sekunder). Stackarn kunde inte slappna av och gå in och leka utan satt precis innanför dörren och sa om och om igen ”Nu får du bestämma dig. Vill du sitta här och frysa till en isbit och dö eller bara gå runt?”. Och jag svarade att jag ville bli en isbit om och om igen. Vi löste det hela men det tog iaf en 30 min :)

Bilderna är klickbara
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0