Renovering

Mycket har hänt på salongen sen jul. En av anledningarna till att jag tog jobbet här var att Josse var på gång att starta upp en egen salong. Den första januari tog hon över salongen som hon tidigare hyrt in sig på. Alltså den salongen som jag har varit på sen jag kom hit. Tidigare är det ju Frida och Lisa som har ägt salongen och de har strävat åt lite olika håll och valde därför att "sälja" salongen (egentligen har de bara överlåtit kontraktet på Josse). Nu är all personal kvar men det är Josse som är salongsägare och de andra hyr in sig.

Under mellandagarna, när jag var i Stockholm, satte de igång med renovering. Vi glömde ju fota före och efter men jag har ritat lite fint i paint ;)

 
Dels har vi stuvat om lite. Två frisörer jobbar på nedervåningen och två uppe (för tillfället bara en uppe). Ett behandlingsrum har byggts, innan var det bakom några skynken. Och så har vi fått ett riktigt förråd.
Men den stora förändringen är nog ändå stilmässigt. Innan var det kontorslampor, röda väggar, och ett rosa spräckligt golv. Nu har vi spotlights och kristallkronor, vita väggar och en silverglittrig medaljongtapet och ett mörkt skeppargolv. 
Hittade en gammal panoramabild. Till höger hade vi vänthörnan tidigare men Charlotte satt där dem sista dagarna.
En ny bild.
 
Trött Robert och frusen Josse i renoveringstider
 
Josse får massage av Robban, missade ta bild när han stod bakom och poserade så fint :)
 
Jag satt vakt när elektrikerna skulle komma. Jobbade framför datorn när de råkade stänga av all el och inte fick igång den igen. Då lekte jag fröken rosa och diskade filar i mörkret, lagom kul..
 
Tidigare var det än del att göra på jobbet och nu är det mer än dubbelt så mycket pluss att jag dessutom börjar bli fullbokad. Skitkul, arbetsnarkoman som jag är. Så nu är det produkter som registreras, möten som ska ordnas, städscheman skrivs och en hel del småfix.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0