Motgångar

Nu är det lite jobbigt..
 
Igår kväll flyttade jag in i lägenheten. (Det blev ettan på 27kvm 5 min från jobbet.) Jag har förstått det som att den skulle vara i toppskick och det är att ta i. Det är ju städat och så men det luktar gammalt, sängen har tre sunkiga madrasser, golvet är i korkmatta och bara en brödkniv att skära mat med. Jag är jätteglad att ha någonstans att bo men jag hade rätt höga förväntningar på lägenheten.
Det och att jag var trött, hungrig och insåg att jag var ensam gjorde att det blev lite jobbigt igårkväll. Dessutom envisades jag med att sortera kanalerna på den finska tvn så jag glömde bort tiden. Det blev så sent att alla  affärer hann stänga. Tänkte googla lite affärer och öpptetider men jag har inget internet i lägenheten och mobilen hade ingen kontakt igår. Jag klädde på mig och gick ut och traskade i snön. Till slut hittade jag Max som har nattöppet. 
 
Det blev lite mycket på en och samma kväll. Tur att jag har världens bästa mamma som hjälper till att förstå och stötta!
Imorse var allt bra igen, klev upp tidigt och myste med ett litet doftljus framför tvn :)
Jobbet idag har gått bra. Jag har gjort naglar på Lisa, en drop in kund och min sista kund var rätt lik mig. Glad och kaxig tjej som har dansat och vill börja dansa igen. Dock tog det väldigt lång tid, längre tid än vad det brukar. Det är frustrerande både för mig, Josse och kunderna. Och jag vet inte vad jag ska göra för att bli snabbare!
Då fanns fina mamma där att skaka av dem oroande tankarna. Så nu har jag istället handlat första maten till nya hemmet och nu blir det lite tv!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0